Publikationen

Art der Publikation: Beitrag in Sammelwerk

Arguments for Contextual Teaching with Learning Fields in Vocational IT Schools -- Results of an Interview Study among IT and CS Training Companies

Autor(en):
Opel, S.; Brinda, T.
Herausgeber:
Caspersen, M.; Romeike, R.; Knobelsdorf, M.
Titel des Sammelbands:
Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education - WiPSCE 2013
Seiten:
122-131
Verlag:
ACM Press
Ort(e):
New York
Veröffentlichung:
2013
ISBN:
978-1-4503-2455-7
Sprache:
englisch
Schlagworte:
Vocational IT Education, Computer Science Education, Learning Fields, Learning Situations, Empirical Study, Interview Study, IT Company Training, CS Company Training, Learning Venue Cooperation
Digital Object Identifier (DOI):
doi:10.1145/2532748.2532749
Link zum Volltext:
https://www.ddi.wiwi.uni-due.de/forschung/publikationen/acm/#opel-brinda-2013
Zitation:
Download BibTeX